Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
أخبار

قصة سر زوجتي كتابة حماده هيكل

انه ايه
لا مفيش حاجة يا دكتور
طيب على راحتك عموما لو حبيت تحكي في اي وقت
انا موجود
شكرا لحضرتك
كل يوم والتاني حالتها كانت بتزيد سوء
مش عارف ايه جرالها
يمكن يكون الحيوان اللي كلمها هو السبب !!
اكيد هو ..انا غبي انا مسألتهاش من البداية
واستنيت انها تحكي من نفسها
وادي النتيجة ..انا معرفش هو بيهىددها بأيه !!

بس انا واثق جدا من مراتي وعارف أخلاقها كويس
دايما كانت بتصحى بالليل مفىزوعه
اطبطب عليها واقولها مټخـ,ـافيش انا جنبك
رجعنا البيت بعدها.. وهي لسه على حالها
ماشيه بالأدوية والمهدئات
بطلب منها تحاول تتكلم..بس مفيش
في يوم لقيتها شاورت على قلم على المكتب
فهمت انها عايزه تكتب حاجه
اديتها ورقه وقلم ولقيتها بتكتب
وايدها بترعىش
1997 وسابت الورقه والقلم
وفضلت ټعيط..
دي تاريخ يا روحي.. ماله يعني!!
تاريخ ايه دا.. ممكن توضحي أكتر
مسكت القلم وحاولت تكتب تاني
بس ايدها فضلت ترتعىش جامد.. رمت القلم والورقه
وهزت راسها وفضلت ټعيط
هديتها وسبتها تنام ..أتصلت على مامتها
يمكن افهم منها حاجه
سنة 1997 حصل حاجه لآيه فيها
حاجة ايه يعني
معرفش هي كتبت التاريخ دا ومش عارف ايه تفسيره
لا وقتها آيه كانت طفله.. والوقت دا كانت
في كي جي.. وصعب يكون حصلها حاجه وتفضل فاكره

التاريخ دا.. كمان هي عاشت طفوله عاديه
وكانت مدلعه جدا
قفلت معاها وانا محتار وفضلت أفكر في اي حاجه
ليها عىلاقه بالتاريخ دا.. حتى لو كانت ليا
بس انا وقتها كنت في المدرسه ومفيش اي شئ مميز
حصل لي انا او حد من أهلي في التاريخ دا
طيب مش ممكن يكون مش تاريخ أصلا
اومال هيكون ايه
آيه حالتها ساءت أكتر.. مامتها طلبت
انها تاخدها تقعد عندها فتره ..وافقت وقولت

يمكن تلاقي راحتها هناك
تاني يوم رجعت من الشغل جعان
مش عارف ممكن ااكل ايه
قررت اطلب دليفري.. لقيت الورقه
بتاعت المطعم لسه ع السفره
من ساعتها.. جيت اطلب الرقم
اتفاجأت انه 1997 !!

ساعتها افتكرت ان ايه ابتدت تتغير
من يوم ما طلبنا الأكل من المطعم دا
وليلتها هي مكملتش أكل وقالت انها تعبانه وملهاش نفس
المطعم دا هو السبب ..بس ازاي
روحت على عنوان المطعم واللي كان قريب مني
ممكن أعرف مين عامل الدليفري اللي هنا
ليه حضرتك
في حاجه
لا بس كان حصل لخبطه في الحساب
وانا جاي ارجع له

حقه
والله حضرتك انسان محترم..مين في الزمن دا بيعمل كدا
عموما هو راح يوصل طلب وجاي
هو في حد غيره شغال هنا دليفري
لا هو بس عماد.. شغال معانا هنا قريب من شهر
اه واضح انه ابن حلال
اه جدا…برغم انه عمل مشكله وقت استلامه للشغل هنا
ازاي

يعني كنا عايزين نوديه فرع تاني للمطعم
بس هو صمم وطلب يفضل هنا
حتى لو بنص الأجر
يااه نص الأجر ..طب ليه
يعني بيقول انه قريب من سكنه
هو ساكن فين اصلا
هو حضرتك مهتم بيه ليه كدا!!

2 من 2التالي
تابع المقال

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock